Hangi Kursu Seçmeliyim? (CLIL-Content and Language Integrated Learning)

İlk önce CLIL nedir bir bakalım.CLIL günümüzde çok popüler olan yabancı dil eğitimi metotlarından biridir. Matematik, Tarih, Coğrafya, Fen bilimleri, Sosyal bilimler, Vatandaşlık gibi farklı derslerin içeriğinin öğretilirken yabancı dilin öğretilmesini de kapsar. Yani özünde yabancı dil öğretimi değil yabancı dili kullanarak öğretme vardır. KAnada ve Amerika’da yoğun olarak kullanılan bu metot gittikçe Avrupa’da da yaygınlaşmıştır. Ben de ileride Türkiye’de uygulanması muhtemel olan bu metotla ilgili hizmet içi eğitim almak istedim ve Ulusal Ajans’ın veritabanından  Exeter- UK da bulunana CLIL kursunu seçtim.Hiç de pişman olmadım. çünkü hizmetiçine başvuran öğretmenler arasında en yayagın kurs Developing Oral Fluency kursu. Ama bu kursu seçtiğinizde göreceksiniz sınıfın yüzde 80’ni Türkler oluşturuyor. Bu bir dezavantaj çünkü oraya dilinizi geliştirmek için gidiyorsunuz ama hep Türklerle konuşup dönüyorsunuz. Eğer akademik olarak bir şeyler elde etmek istiyorsanız CLIL kursunu seçmenizi öneririm. Şimdi size bu kursta edindiğim deneyimlerimden bahsedeceğim.

DSC00011

İlk olarak CLIL nedir ve nasıl uygulanır. Bunun hakkında detaylı bilgi aldık. Metodolojik olarak inceledik. Kurs İspanyol ve Türk ağırlıktaydı ama kurs eğitmenimiz Carol hep farklı milletleri birbiriyle eşleştirdi Aynı zamanda kursa katılan öğretmenlerimiz farklı branşlarda uzmandılar. Mesela beden eğitimi, sosyal bilimler, fen bilimleri alanında öğretmenlerimiz vardı. Bu bizim açımızdan büyük bi avantaj oldu çünkü farklı konuları İngilizceyle nasıl adapte edeceğimizi uygulamalı şekilde gördük. Çok eğlenceli ders örnekleri elde ettik. Bunları sizinle paylaşacağım. Faydalı olacağını umuyorum. İlk haftamız çeşitli ders örneklerini görme ve metodolojik olarak bunları incelemekle geçti. Tabi bunun yanında çeşitli geziler düzenlendi, farklı etkinlikler yapıldı. Onları farklı bir başlık altında yazacağım. İkinci hafta ise biz grup oluşturup kendi ders planımızı hazırlayıp micro-teaching yaptık. Biz dersimizi sunarken Carol da değerlendirme için notlar aldı ve micro-teaching sonunda hepimize tek tek değerlendirmesini yaptı. Aynı zamanda kurs arkadaşlarımız da izledikleri ders örneğini önceden hazırlanmış rubriklerle değerlendirdiler. Sınıf dili olarak bu kursun bana çok katkıda bulunduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda yeni bir metodu kullanarak ders hazırlamış olduk. Diğer arkadaşlardan edindiğim bilgilerle kıyaslayınca bu kursu seçmekle iyi bir tercih yaptığımı düşündüm. Belki ülke olarak bu metodu kullanmıyoruz ama ders kitaplarımız bir çok alandan bilgiler içermekte. Mesela 6.sınıf ders kitabımızda Fen Bilimlerinden, Coğrafyadan alınmış konular var. 8. sınıf ders kitabımızda Tarih2ten Sosyal Bilimler’den alınmış konular var. Hepimiz biliyoruz ki ülkemiz yabancı dil eğitimi konusunda çok büyük eksikliklere sahip. Biz öğretmen olarak kendimizi geliştirip az da olsa bu eksiklikleri giderebiliriz. Çocukların kural ezberleme olarak gördükleri bu İngilizce dersini renklendirip onlara bu dili kullandırabiliriz. Umarım paylaşacağım etkinlikler faydalı olur. (Bir çok etkinliği burada paylaşamayacağım. İlgilenen arkadaşlar ayrıca irtibata geçebilirler.)

Ancient Egypt

Birçoğumuzun Mısır’a karşı ilgisi vardır. Biz de bu Tarih konusunu İngilizce dersinde kullandık. İlk olarak Mısır’la ilgili bir video izletebilirsiniz öğrencilerinize dikkatlerini çekmek için. Sonra onlara aşağıda örneklerini verdiğim etkinlikleri uygulayabilirsiniz. Tabiki değişiklikler yapıp kendi öğrencilerinize göre uyarlayabilirsiniz. Sonra bu konutu farklı alanlarda kullanabilirsiniz. Mesela  Mısır figürleri çizdirme olabilir. Ya da kağıttan Mısır piramitleri yaptırma olabilir.

20130905_17263320130905_17264520130905_172653

20130905_17270520130905_172944

Grup oluşturmanın en eğlenceli yolu

Biliyoruz ki yabancı dil eğitiminde önemli olan konulardan bir tanesi de grup çalışması yaptırmak ya da eşli çalışma yaptırmak. Ama eğer küçük gruplarla çalışıyorsanız çocukları kısa sürede organize etmek, grubu oluşturmak zor oluyor. Bunun için güzel bi çalışmamız var. Aşağıya yüklediğim hayvanların çıktısını alıyorsunuz ve işaretli yerlerden kesiyorsunuz. Eğer parçaları plastik kaplatırsanız bu materyali sürekli kullanabilirsiniz. Daha sonra bu parçaları karıştırın ve öğrencilerinize birer tane seçmelerini söyleyin. Herkes kendi elindeki parçaya bakıp eşini bulmaya resmi tamamlamaya çalışacak. Böylece çocuklar hem sınıfta hareket edip etkinlik için sakinleşecekler hem de siz aynı zamanda grupları oluşturmuş olacaksınız. Çocukların derse olan ilgisi de artmış olacak :)  Deneyin derim🙂

20130905_172742

İşte size bir eğlenceli oyun daha….

Gerçekten inanılmaz derecede eğlenceli bir oyun. Renkli kağıtlara çıktı alıp kesebilirsiniz. Soru kağıtlarımız var. Çocuklar zarla ilerleyip soru kartı ya da Can you…? kısmına geldiklerinde kart çekiyorlar. Ya soruyu doğru cevaplamak zorunda ya da kağıtta yazan hareketleri yapmak zorunda (penguen gibi yürümek mesela) Hem siz hem öğrencileriniz bu oyundan çok zevk alacak…

20130905_173122 20130905_173055 20130905_173102 20130905_173111

Story Telling olmazsa olmaz…

Hepimiz Ginger Bread Man hikayesini biliyoruz. Bu hikayeyi kullanarak bir çok konuyu öğretebiliriz. Body parts olabilir, numbers olabilir. Ginger Bread Man çizdirebiliriz ya da pişirip öğrencilerle yiyebiliriz. İlk önce hikayemizi dinleyip karakterleri sıraya koymalarını isteyebiliriz. En çok sevdikleri karakteri seçmelerini isteyebiliriz. O karakteri çizip boyamalarını isteyebiliriz. Grup olarak rap yaptırabiliriz  ve bir çok eğlenceli aktiviteler uygulayabiliriz…

DSC00001 DSC00002 DSC00004 DSC0000620130905_172606

Ve buraya ekleyemediğim bir çok etkinlik… sizin yaratıcılığınızı kullanarak bulabileceğiniz eğlenceli aktiveteler… Yeter ki bir şeyler yapmaya çalışalım..

YIN

 

 

 

 

 

 

 

7 Comments (+add yours?)

  1. metudent
    Dec 15, 2013 @ 21:56:28

    Merhaba
    Öncelikle paylaşımınız için çok teşekkür ederim.
    Ben ODTÜ İngilizce Öğretmenliği 2. sınıf öğrencisiyim, CLIL üzerine bir demo yapmam gerekiyor ve teknik bulma konusunda sıkıntı çekiyorum. Burda paylaşmadığınız diğer etkinlikler ve tecrübeleriniz için sizinle nasıl iletişime geçebilirim,bilemedim, yanlış bir şekilde size ulaşmaya çalışmamışımdır umarım.

    Reply

  2. Sema
    Mar 03, 2015 @ 23:22:57

    Merhaba hocam,bende geçen Nisan ayında aynı kurumda Drama techniques e katıldım.CILL ile ilgili araştırma yaparken tesadüfen buldum. Handout larınıza online olarak ulaşmak isterim;ben de sizinle paylaşmak isterim.

    Reply

  3. nur
    Jul 11, 2015 @ 04:10:46

    merhaba

    çok hoş bir deneyim olmuş olmalı. ben de katılmak istiyorum. ulusal ajans sayfasında başvuru başlığı ne acaba; başvuru detaylarını paylaşabilirseniz sevinirim.

    Reply

  4. hande
    Feb 09, 2016 @ 15:11:54

    merhabalar, ben italyanca öğretmeniyim. belki de yanılıyorumdur ama bu sizin verdiğiniz örneklerden sadece ilki benim anladığım CLIL e uygun olmuş. Diğerleri italyancada ‘dıdattica ludica’ dediğimiz yani oyuna dayalı öğretim şekline örnek teşkil etmiş. CLIL tamamen başka bir branş ile ilgili yeni şeyler öğrenirken arada da lisan ile ilgili beceri kazanmak anlamına geliyor diye biliyorum…

    Reply

    • madalyon8589
      Feb 09, 2016 @ 15:54:14

      Merhabalar. Ben bu yazimda kisaca CLIL den bahsettim sonrasinda orda edindigim deneyimlerden. Hepsinin CLIL e ait olduğunu ifade etmedim sanırım ama öyle anlaşılması muhtemel tabiki. Yine de küçük gruplara matematik ogretmeniz için ilk olarak sayıları ogretmeniz gerekir. Bu bir matematik bilim dalıdır. Yazida bahsettigim hikayede sayilar da ogretiliyor. Günler ve sebzeler meyveler de var. Bunlar da ‘ social studies’ branşına giriyor. Yani demek istediğim bahsettigim herşey sadece CLIL ile ilgili degildi. CLIL kullanirken derse daha da eglenceli hale getirmek icin ornekler de mevcut. Bu yuzden karistirilmis olabilir. Yorumunuz icin tesekkurler.

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: