İKİ YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZ BÜYÜRKEN…

indir (1)

Eveet!memlekete gitmekti,hastalıktı derken uzun bir ara verdik sanki ama işte yine burdayım.Bu arada boş durmadık tabiki.yeni kitaplar okuduk bol bol.Hepsinden ayrı ayrı bahsedeceğim ama bu seferki kitabımız başlıktan da anladığınız üzere “iki yaşındaki çocuğunuz büyürken.”Orjinal adı “as they grow your two-year- old” olan kitabımız ünlü Amerikan aile dergisi olan “Parents”ın editörleri ve Diane O’ Connell tarafından hazırlanmış.Diyeceksiniz ki nereden çıktı şimdi bu kitap!!İki buçuk yaşındaki oğluşum Mehmet Deniz, birgün parktaki arkadaşlarıyla oyuncak kavgasına tutuşana kadar aslında yoktu aklımda böyle bir kitap.Ama o gün eve döndükten sonra oturup düşündüm ve araştırmaya karar verdim.Neticede karakteri oluşmaya çoktan başlamış olan oğlum söz konusuydu ve elimden geldiğince onun gelişimini desteklemek için çırpınıyordum.İnternette geçirdiğim uzun saatler sonunda bu kitabı almaya karar verdim ve şu an bana ve oğluma neler kattığını düşünerek çok mutlu oluyorum:)Gelelim kitabımıza…

    Kitap 10 ana başlık üzerine kurulu.

1.Bölüm:GİTMEME İZİN VER (BENİ SIMSIKI TUT)

İki yaşındaki çocuğunuzun özgürlük sorgulaması.

2.Bölüm:BENİ DİNLE!

İki yaşındaki çocuğunuzun iletişim yetenekleri.

3.Bölüm:ÖĞRENMEMİ İZLE!

İki yaşındaki çocuğunuzun zihin gelişimi.

4.Bölüm:PEK ÇOK RUH HALİM!

İki yaşındaki çocuğunuzun duygusal gelişimi.

5.Bölüm:DÜNYAYI NASIL GÖRÜYORUM!

İki yaşındaki çocuğunuzun kişiliği.

6.Bölüm:NEDEN BU ŞEKİLDE DAVRANIYORUM!

İki yaşındaki çocuğunuzun davranışları.

7.Bölüm:KORKULARIM VE KABUSLARIM! (bize en faydalı olan bölümlerden biriydi bence)

İki yaşındaki çocuğunuzu ne korkutur.

8.Bölüm:İNSANLARLA NASIL İLİŞKİ KURUYORUM!

İki yaşındaki çocuğunuz başkalarıyla nasıl iletişim kurar.

9.Bölüm:BEDENİM ,KENDİM.

İki yaşındaki çocuğunuzun bedenini ve cinsini farketmesi.

10.Bölüm:LAZIMLIK ZAMANI!

İki yaşındaki çocuğunuz ve tuvalet eğitimi.

    Her bölümde ana temalarla ilgili önemli noktalar var.

*Gelişimin aşamaları ( ne bekleyebilirsiniz?)

*Çatışma (Bu sırada oluşabilecek sorunlar neler?)

*Siz ve çocuğunuz (Gelişimin bu aşaması bir ebeveyn olarak sizi nasıl etkiliyor?)

*Çocuğunuzun gelişimine yardımcı olmak (Gelişimine katkı sağlayan stratejiler,oyunlar,faaliyetler nelerdir?)

   Ayrıca bilgilendirici köşeler de var.

*Ben olmak nasıl bir şey(çocuğunuzun bakış açısından sergilenen genel senaryolar.)

*Söyleyin/söylemeyin (belirli durumlardaki uygun ve uygun olmayan karşılıklar.) (yine en beğendiklerimden:))

*Önce güvenlik (Çocuğa uygun alanlar ve ebeveyn panikleri.)

*Bir sorun mu var? (Olası gelişim aksaklıklarının işaretleri.)

    İşte böyle dolu dolu,ne ararsanız,kafanızda hangi sorular varsa hepsinin cevabını alabileceğiniz bir kitap bence.Anne olarak rahatlamama çok katkısı oldu.Artık çoğu davranışına nasıl tepki vereceğimi ya da nasıl söze dökeceğimi düşünmüyorum kara kara🙂 Tüm kaygılı annelere duyurulur🙂

Ayrıca, kitabın diğer yaş grupları için olanları da var.Onları da en kısa zamanda okuyup paylaşacağım.Ama okumuş olan anneler varsa şimdiden yorumları alabiliriz de :) 

                                                                                                                                                      YANG🙂

Leave a Reply

